Liikelahjat ja mainoslahjat omalla logolla painettuina

Rooli
Hyvin valittu liikelahja vahvistaa asiakassuhdetta ja toimiva mainoslahja on pitkäkestoinen investointi asiakkaaseen tai henkilöstöön. Saajalleen arvokas liikelahja ei välttämättä ole hinnaltaan kallis, mutta siinä on vahva idea ja se on hyvin käyttökelpoinen saajansa jokapäiväisessä elämässä joko työssä tai vapaa-ajassa.

Sinulla itsellä saattaa olla tallessa kymmeniä vuosia sitten saamasi hyvä ruuvimeisseli-sarja, taskulamppu, sateenvarjo joissa on painettuna jonkun yrityksen logo. Mikä muu mainosväline elää niin pitkään ja on yhtä edullinen media. Joskus tuote voi olla edullinen jakotavara, kuten mainosmakeiset messuilla, painetut kaulanauhat, mainoskynät yms. jaettavaksi, toisinaan tarvitaan lisää arvokkuutta ja arvostusta jolloin liikelahjan rooli muuttuu.

Kokemus
Ticcola Oy on täysin kotimainen yritys joka vuodesta 1994 asti palvellut asiakkaitaan, eli yli 25-vuoden kokemuksella. Mainoslahjat ja liikelahjat kaikkiin teidän tarpeisiin haetaan juuri teidän tarpeisiin istuen.
Kaikki erilaiset Giveaway ja promootiotuotteet messuille, tapahtumiin tai vaikka myyntihenkilöstön tueksi, jotta on vähän kättä pidempää annettavaa asiakassuhteen lujittamiseksi.

Mitä mainoslahjaksi
Kannattaa aina miettiä tarkkaan mitä oman yrityksen logolla varustettuna haluaa antaa. Hyvällä ja toimivalla mainoslahjalla ja liikelahjalla on aina oltava jokin rooli ja selkeä käyttöfunktio. Jos ette keksi mitään sellaista jolla on merkitystä, niin kannattaa säästää rahat sillä kertaa johonkin muuhun.
Hyvä nyrkkisääntö hyväksi mainoslahjaksi on, kun miettii haluaisinko itse sellaisen.
Jos vastaus on kyllä, olet valitsemassa mainoslahjaa jolla todennäköisesti on merkitystä ja käyttöä muillekin.

Elinkaari
Hyvä mainoslahja ja liikelahja voi elää parhaimmillaan vuosikymmeniä. Esimerkiksi kunnolliset saunapefletit voivat siirtyä isältä pojalle, tai vanhan mökin myynnin yhteydessä uudelle omistajalle. Silloin puhutaan jo todella pitkäikäisistä mainoslahjoista.

Liikelahjat ja mainoslahjat ovat aktiivisen yrityksen oleellinen osa yritysviestintää, jolla kiitetään, huomioidaan ja tullaan näkyville.